Konkurencja na rynku jest niewątpliwie potrzebna i w wielu branżach bywa obecnie naprawdę spora. Podpatrywanie innych firm, które oferują zbliżone do naszych produkty lub usługi może być pomocne w odczytywaniu potrzeb klientów. Jest to także jeden z pomysłów, jak planować swoje działania marketingowe – wcale nie tak samo, jak „inni”, ale właśnie lepiej i skuteczniej.
Moc gadżetów reklamowych
Drobne artykuły marketingowe nie wychodzą z mody. Posiadanie takich gadżetów na wyposażeniu firmy często wygląda atrakcyjnie w oczach obecnych i potencjalnych klientów. Daje to drugiej stronie poczucie, że firma dba o swój wizerunek, jest dla niej ważna relacja z klientem oraz chce zostać zapamiętana.
Na jakie artykuły się decydować?
Obecnie oferta gadżetów reklamowych jest naprawę bogata. Nie ma problemu w zakupie nawet cukierków lub innych drobnych słodyczy z własnym logo lub hasłem przewodnim firmy.
Nieśmiertelne długopisy mogą wydawać się już pewnym przeżytkiem, jednak wcale nie musi tak być. Jest to gadżet bardzo praktyczny, do codziennego użytkowania przez pracowników firmy, do rozdania odwiedzającym podczas różnego rodzaju targów i wystaw, w końcu także do przekazania uczestnikom spotkań służbowych lub szkoleń, podczas których posiadanie długopisu i zeszytu lub notesu bywa szalenie przydatne.
Podobnie rzecz się ma z torbami bawełnianymi, których regularni uczestnicy targów i konferencji nierzadko mają w swojej kolekcji naprawdę spore ilości. To kolejny bardzo praktyczny produkt, którego z powodzeniem można używać w życiu codziennym chociażby podczas robienia zakupów.
A na jakie oryginalne gadżety reklamowe stawiać?
Chcąc się nieco wyróżnić ze swoją ofertą drobnych produktów promujących firmę i tym samym wyróżnić w oczach klienta, warto już na etapie planowania strategii marketingowej pomyśleć o czymś nowym, świeżym, czego nie ma konkurencja ani firmy, które znamy.
W ten sposób na pewno łatwiej jest zapaść odbiorcom w pamięć, a kto wie, może także nawiązać jakąś przyszłościową relację biznesową. Nigdy bowiem nie wiadomo, jaki temat stanie się początkiem ciekawej rozmowy.
Wśród tych niesztamowych gadżetów marketingowych można wskazać, między innymi:
- parasolki,
- puszki,
- drobne akcesoria kuchenne,
- odzież,
- torby podróżne i walizki.
- zawieszki zapachowe
- gaśnice reklamowe
Są to przykłady produktów, które z racji swojej funkcji lub gabarytów nie są powszechnie wybierane jako materiały promocyjne.
Nie należy jednak ich odrzucać na starcie; warto dać im szansę, zastanowić się nad spójnością swojej oferty oraz nad kompatybilnością z ofertą swojej firmy, w końcu gadżety reklamowe mają trafić do jej potencjalnych klientów, zatem warto byłoby, aby były dla nich użyteczne.
Czy to, czym się promujemy powinno nawiązywać do oferty?
No właśnie. Rzadko kiedy ktoś zadaje sobie to pytanie.
Najlepiej by było, aby tak właśnie się zadziało – aby nasze materiały i gadżety promocyjne w jakiś sposób nawiązywały do oferowanych produktów lub usług, co stanowi dodatkowy atut.
Idąc tym tropem, firma z branży gastronomicznej lub spożywczej może stawiać na akcesoria kuchenne, ozdobne fartuchy, ścierki kuchenne, gadżety typu korkociągi, szpatułki, czy sztućce oraz pudełka do przechowywania żywności.
Z kolei dla firmy budowlanej poleca się posiadanie w swoim asortymencie praktycznych breloków, na przykład takich z małymi śrubokrętami, otwieraczy do butelek, scyzoryków, małych zestawów najpotrzebniejszych narzędzi.
To przykłady na raczej nietypowe gadżety reklamowe, ale nawiązujące do profilu firmy. Poza takimi produktami warto także mieć neutralne akcesoria, jak właśnie wspomniane wcześniej długopisy, także ołówki, notesy i zeszyty, karteczki indeksujące, pisaki i zakreślacze.
Artykuły piśmiennicze są bezpiecznym wyborem, bardzo popularnym, ale jednocześnie jednym z najbardziej praktycznych, których używa zdecydowana większość ludzi, od osób pracujących, po te uczące się, zatem jest to niemalże gwarancja, że produkt zostanie dobrze spożytkowany, a nie rzucony w kąt lub, co gorsza, wyrzucony do kosza na śmieci.
Bezpieczny klasyk, czy niepewny ale wyróżniający się oryginalny gadżet. Na co stawiać?
Decydowanie się na te bardziej nietypowe gadżety może nieść ze sobą ryzyko, że nie zostaną one wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem, jednak tak być wcale nie musi.
Spośród szerokiej oferty produktów reklamowych warto jest wybierać te, których raczej zdecydowana większość osób używa, które mają jakieś swoje praktyczne zastosowanie, dzięki czemu unikniemy takich niechcianych sytuacji.
Jednym z przykładów bardziej oryginalnych gadżetów, które można spersonalizować, są różnego rodzaju kosmetyki reklamowe oraz artykuły do pielęgnacji, jak na przykład, pomadki ochronne do ust, małe pudełeczka z kremami nawilżającymi – do rąk, do ciała lub do twarzy, kule musujące do kąpieli, czy mydełka o wielu kształtach i kolorach. A wszystko to opatrzone logo firmy i indywidualnym nadrukiem.
Kosmetyki mogą bardziej przyciągać panie oraz dziewczęta, jednak obdarowany takimi produktami mężczyzna może z powodzeniem je komuś sprezentować, o ile tylko jest pewien, że sam nie będzie miał z nich pożytku. Wszystko zależy od tego do jakiej grupy docelowej klientów chcemy dotrzeć takim rodzajem gadżetów reklamowych.