Herbata zielona (owa słynna, rozpowszechniona przez Brytyjczyków, green tea) to napój o wielowiekowej historii, zamocowany w tradycji kulinarnej, najpierw Chin, potem Indii i innych, okolicznych społeczności wschodnio-azjatyckich. Już starożytni dzięki doświadczeniom i długotrwałemu użytkowaniu, wiedzieli jakie korzyści lub skutki negatywne, przynieść może stosowanie danej rośliny w diecie. Herbata zielona, to jeden z tych napojów, których właściwości są wykorzystywane nie tylko w bezpośredniej konsumpcji, ale trzeba wiedzieć, że równolegle z naparem, green tea znaleźć możemy w kosmetyce, przemyśle drogeryjnym oraz w tak ekstrawaganckich by się zdało niszach, jak produkcja perfum samochodowych, takich jak zawieszki zapachowe.
Zawieszki zapachowe – feeria barw, bezmiar kształtów i szeroki wachlarz wyszukanych aromatów
Od wczesnych lat 90-tych, gdy pojawiły się na rynku pierwsze, charakterystyczne w swej formie zawieszki zapachowe na lusterka – słynne choinki, branża gadżetów zapachowych dla samochodziarzy posunęła się sporo naprzód. W chwili obecnej, takie zawieszki zapachowe, to nie tylko proste formy – choinki i podstawowe zapachy – iglasty las, lecz mnóstwo innych kształtów i profili zapachowych, które tylko zażyczy sobie klient lub jakie tylko przyjdą do głowy projektantowi przemysłowemu. By przyciągnąć klienta, branża postawiła na kreatywność i dlatego też, możemy znaleźć w Internecie zawieszki zapachowe w kształtach i barwach klubów sportowych, ulubionych postaci filmowych, animowanych, faworyzowanych marek z branży samochodowej, elektronicznej czy też w kształtach geometrycznych i abstrakcyjnych. Przeczytaj również: Eleganckie zapachy do samochodu
Nowością już nie są zawieszki zapachowe z logami zespołów muzycznych, logami marek odzieżowych czy flagami narodowymi. Natomiast do firm produkujących gadżety reklamowe, coraz częściej zgłaszają się klienci instytucjonalni lub firmowi, którzy chcą swoje marketingowe instrumentarium uzupełnić o zawieszki zapachowe z logiem ich brandów. Dość często wykorzystuje się bowiem, takiego rodzaju gadżety obok długopisów, mini-zestawów prezentowych czy kubków, na wszelkiego rodzaju targach branżowych. Tam, gdzie – coraz bardziej wybrednego i znudzonego powtarzalnością i przewidywalnością marketingowych zabiegów – klienta, trzeba przekonać, by podszedł właśnie do naszego stoiska. Zobacz również: Cytrynowe zawieszki zapachowe do samochodu
Odświeżający zapach zielonej herbaty – w garderobie, salonie, na werandzie i oczywiście w aucie!
Parzona w 80-90 stopniach, zielona herbata ma właściwości podobne do porannej filiżanki włoskiego espresso, a jest o wiele zdrowsza. Nie pobudza skokowo, lecz raczej energia dzięki teinie w niej zawarta „ładuje się” powoli i systematycznie. Podobny w swym charakterze jest zapach zielonej herbaty, który nie atakuje agresywnie użytkownika, jak niektóre zapachy perfumeryjne z buteleczek zainstalowanych na nawiewach wentylacji samochodowej. Ekstrakty zielonej herbaty były używane przy tworzeniu olejków zapachowych w buddyjskich świątyniach w Chinach i Japonii, a to dlatego, że miały właściwości wyciszające i uspokajające. Rzecz jasna, nie jesteśmy w stanie przenieść na zawieszki zapachowe udowodnionych już naukowo, pozytywnych cech tego naparu, dzięki którym zmniejsza się ryzyko niektórych typów nowotworu. Niemniej zapach zielonej herbaty, tak jak i sama herbata, działa pobudzająco na sprawność umysłową. Generalnie jest to ten rodzaj zapachu, który stabilizuje nastrój, czym pomaga zredukować stres. Zapach zielonej herbaty kojarzy się ze świeżością, spokojem i delikatnym orzeźwieniem.